Kis lurkók naplója

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Linkblog

33-34 hónap

2013.06.13. 21:39 - csikilany

Címkék: hónap Viki

Kissé lemaradtunk a blogolásban, de most íme két hónap összesürítve:

Az elmúlt időszak legnagyobb híre a következő két csoda:

Pünkösd hétfőn nagyot kirándultunk, és hazafele a kocsiban du. 3/4 4kor elaludtam. Szó, hiszti és cumi nélkül! Csak úgy magamtól! És kint világos volt! Igaz, hogy csak 25 percet aludtam, de akkor is csoda, hogy én elaludtam a kocsiban nappal!

És ezek után, másnap a bölcsiben meg cumi nélkül aludtam! Anyának csak annyit meséltem, hogy Anikó elvette a cumimat, mert nem aludtam (ezt megelőzte egy olyan hét, amikor csak egy nap aludtam a bölcsiben, szerencsére éppen anya szülinapján, és anya mondta Anikónak, hogy kérje el a cumimat, ha nem alszok, hátha akkor összeszedem magam - ugyanis cumi csak alváshoz jár!). Anikó el is vette a cumimat. Aztán én mégis elaludtam :o) Mikor elmeséltem anyának, és anya nagyon megdícsért, és mondta, hogy akkor már igazi nagy lány vagyok, magamtól kitaláltam, hogy este is cumi nélkül alszok majd az ágyikómban! Mondtam, hogy a cumi maradhat a helyén, nem alszok vele. Egy ideig ment a duma, aztán kértem is egyszer, meg mondtam, hogy nemtudok elaludni, és nem tud lecsukódni a szemem, de aztán mégis urrá lettem magamon, és elaludtam :o) 4 ilyen hosszabb este után aztán már úgy alszom el, mint régen cumival.
Amikor kértem a cumimat, Anikó mondta, hogy elvitte a cica. Másnap reggel meséltem anyának, s anya mondta, hogy biztosan egy kisbabának vitte, aki nem tudott elaludni, s szüksége volt a cumira.
Azóta már nem is emlegetem, de azért nem felejtettem el. Bibi nénjének is elújságoltam, hogy már ügyesen alszok cumi nélkül, és a babámnak is elmeséltem, hogy milyen ügyes vagyok!
Kaptam is a szüleimtől ágyneműt, hogy ilyen ügyes voltam, párnával, paplannal. Tetszik is nagyon :o)

Egy másik nagy hír pedig az, hogy szeptembertől már biztosan ovis leszek, ugyanis felvettek az oviba, vegyes csoportba, és Sárával csoporttársak leszünk! Két Gabi óvónénim lesz, és igazi nagy gyerekek lesznek velünk egy csoportban. Remélem sok szépet és jót tanítanak majd, és kényeztetni fognak ;o)

Éneklés: Mostanában zeneszerző és dalszövegírói szerepet játszok, és nem annyira az ismer dalokat éneklem, hanem összeköltök mindenfélét (néha értelmes szavakból, máskor kódolt halandzsából). Néha beleszövök 1-2 ismert rövid dalrészletet is, vagy több ismert dalból fonok össze részleteket teljesen véletlen módon.

Vikiszáj:

Esti hiszti megy a fürdőben, mert én akartam kikapcsolni a mikrót, de már kikapcsolták. Anya párszor megkérdezi, hogy felvesszük ketten a pizsamát, vagy kimenjen, és egyedül megoldom, de nem reagálok, így aztán kimegy. Én tovább sírok (üvöltök), majd kiabálok, hogy "Valaki segítsen!", de nincs reakció. Ismét kiabálok "Nagyon sírok, valaki vígasztaljon meg!" Aztán Vera mama bejött, és rögtön elmúlt minden bánatom.

Fürdés közben malackodtam, és mondtam közben: "Olyan malac vagyok, mint a malac meg a béka."

Egy ideig ezt mesélem mindenkinek: "Tudod, amikor én kisbaba voltam, akkor a kalauzbácsi fogta a kezemet, és én szaladtam, és amikor elestem, a kalauzbácsi segített felállni, és akkor én tovább szaladtam." - a kalauzbácsi továbbra is jó barátom! Bár az utóbbi hetekben kezdi felváltani a "krampusfeeeni".

Anyával hazafele jöttünk a bölcsiből. Én szokás szerint megálltam fűnél-fánál, megvizsgáltam (és kínoztam) minden egyes bogarat. Közben anya próbált inspirálni, hogy haladjunk, hogy minél előbb lemehessünk a játszótérre, ahol biztosan ott lesznek már a barátaim, pl. Sára a kistesójával, Petikével. Petike nem rég született, aranyos kisbaba, természetesen nagyon tetszik nekem :o) Aztán elkezdtem mondani, hogy "Nekünk is lesz kisbabánk. És akkor majd nagyon kell vigyázni, hogy... hogy... hogy..." - közben nagyon kerestem valamit a fűben - "... nem tudom hogy van tovább. Hova szaladt a kiscica???"

A bölcsiben megpuszilt Dominik: "Dominikos lett az arcom!"

Kakilás közben anya kérdi kintről, hogy kész vagyok-e már (egy ideje csukott ajtó mögött kakilok). Ezt válaszoltam: "Még nem vagyok kész, mert néznem kell, hogy milyen szép lett a kakim!", és közben kukucskáltam a combjaim között :o)

Csöre mamáéknál dolgozunk az udvaron. Apa elküldött megnézni a fekete tulipánokat, hogy addig is lefoglaljam magam. Én megnéztem, és kijelentettem: "Apa, ez nem fekete. Ez sötét lila!"

Játszótéren pisilni kellett. Apa vitt a férfi wc-be. Én megálltam előtte, és ezt mondtam: "Az félelmetesnek tűnik, mert oda csak a férfiak mehetnek be." De aztán bementünk :o)

Tesótéma: Egyre többször beszélünk a tesóról. Szoktam általános dolgokat kérdezni kisbabákról, de olyat is pl, hogy "A kistesóm veled utazik a pocakodban?" Múltkor Zsuzsiéknak is kikiabáltam (szószerint) a játszótéren, hogy "Anya pocakjában lakik a kistesóm!!!" Egyszer meg megbeszéltük anyával, hogy a kisbabák az anyukájuk cicijéből szopizzák az anyatejet, s hogy az én kistesóm is ezt fogja tenni, amikor kibújik. Aztán én is azt játszottam, hogy "kiiszom a tejet". Másnap megkérdeztem anyától, hogy ha megnyomom a cicijét, akkor a kistesómat is megnyomom? De ő mondta, hogy a kistesóm továbbra is a pocakjában van. Akkor el kezdtem nyomkodni a pocakját. Aztán mondta, hogy inkább simizzem, annak jobban örülne, mert ez nem jó neki. Akkor megsimiztem, de végül még gyorsan egyet odanyomtam elköszönésképpen :o) Aztán azóta már én is megszoptattam a babámat (rendesen felhúztam a polómat, és odacentiztem a baba fejét a cicimhez).

Edi nénje hajgumiját tették a hajamba. Én a tükörben megnéztem magam, és ezt mondtam: "Jól tetszik magamnak!"

Vacsora Csöre mamáékkal: apa kérdi, hogy ki kér pálinkát, csend van. Amikor apa odaadja Ernő papának a pálinkát, kérdi tőle, hogy kér-e pálinkát. Ernő papa meg igen-t válaszol. Apa kérdi Ernő papától, hogy mit kell akkor mondani?? Én meg: "Igen, kérek pálinkát! Azt kell mondani papa!"

Ismét letaknyosodtam. Kaptam a szirupot, c vitamint, calcimuscot. De nem láttam, hogy anya a szirupba csöpögtette a c vitamint, úgyhogy kértem a kanálra is. Anya mondta, hogy rendben, egy cseppet kapok a kanálra is. De aztán kettő lett. Én szóvá is tettem: "De ez kettő lett!", és néztem anyát, hogy mit fog csinálni. De nem csinált semmit, úgyhogy léptem én: "Na, marha jó!". Hát anya csak kacagott. Még el is fordult, de én úgy is láttam :o)

Találtunk egy bogarat, aki nem tudott rendesen menni, mindig felfordult. Nem értettem miért csinálja, de anya mutatta, hogy az egyik lába megsérült. Aztán később meséltem apának, hogy láttunk egy bogarat, de nem tudott menni, mert a lába "megsértődött". Pár nappal később ismét bogarásztam, de az a bogár rendesen tudott menni. Ki is jelentettem, hogy "ennek a bogárnak nem sértődött meg a lába".

Becsukódott a wc ajtó:
"Ez mi volt?" - én
"Becsukódott a wc ajtó" - anya
"Hogy képzeli??" - én :o))

"Add ide nekem, mert sü-szüsség rá lesz majd, hogy...."

Ahhoz hogy segítsek a főzésben, át kellett öltöznöm. De én inkább minden mást csináltam. Aztán Bibi nénje mondta, hogy akkor ő már el kezdi meghámozni a tojást, nem vár tovább. Én gyorsan szaladtam a szobámba átöltözni, s közben mondtam, hogy  "O ó, azt hiszem jobb lesz ha gyorsan sietek..." Vetkőztem, vetkőztem, de nem tudtam, hogy mi kell még rajtam maradjon. Kérdeztem, hogy "ez marad?" Anya mondta, hogy mi marad. Amikor a cipőmet húztam, kérdeztem, hogy "ez így kacsaláb?" Bibi nénje megnézte, s mondta, hogy nem kacsaláb. Aztan kijöttem a szobámból trikóban, nadrágban, cipőben. Visszaküldtek, hogy felsőt is vegyek magamra. De én nem találtam. Aztán amikor megtaláltam, azt is felvettem egyedül, és újságoltam, hogy egyedül beledugtam a kezeimet. Csak lehúzni nem sikerült a pocakomra. És szaladtam is tojást hámozni :o) - na ilyen az ügyes mica :o)

Az "O ó" és a "bocsi" nagy kedvenceim lettek.

Egyik este fürdés előtt amikor kakiltam, pici bogyó látszott csak a wc-ben. Mondtam, hogy "az anyukája is ott van alatta" :o)

A joghurtos dobozon az állt, hogy "900 g". Mutattam, hogy "ott a kilences, és mellette az ellipszis." - a számokat már egész jól ismerem. A 9-est már régóta, mert ott lakunk (azt is nagyon régóta tudom ám, hogy a milyen utcában, hányas számban és hányadik emeleten lakunk!), aztán jött a 6-os, a 3-as, az 1-es és a 7-es (bár ezt a kettőt néha keverem, mert nagyon hasonlítanak), és néha a 8-ast is felismerem. Az ellipszist pedig most tanultam Csöre mamától, amikor játszottunk a dekor gumival.

Szintén a számokról: "Hetes" helyett "hétes"-t szoktam mondani. S egyik nap a "kettes" helyett is "kétes"-t mondtam.

Képek:

33ho_Bibi_nevnap.jpg



Bibinek névnapja volt

33ho_koszoru.jpg



Én virágot szedtem, anya meg koszorút font nekem :o)

33ho_buborek.jpg



Buborééééék :o)

33ho_Szigetvar_segito.jpg

33ho_Szigetvar_segito1.jpg

33ho_Szigetvar_segito2.jpg

33ho_Szigetvar_segito3.jpg



Serénykedek

33ho_Szigetvar_gyephoki.jpg



Gyephoki Csöre mamával

33ho_Szigetvar_foci.jpg



Foci apával

33ho_Szigetvar_segito4.jpg

Tücsök koma hegedűl

33ho_Szigetvar_suti.jpg



Sütiiii :o)

33ho_lego.jpg



Nnna, gyorsan felépítettem micimackóéknak a házat!

Bölcsis készítményeim:


33ho_bolcsis_keszitmeny.jpg


33ho_anyaknapi.jpg

33ho_bolcsis_keszitmeny2.jpg

33ho_bolcsis_keszitmeny3.jpg

33ho_bolcsis_keszitmeny4.jpg



Ezeket pedig Edi nénjénél készítettem:

33ho_dekorgumi.jpg

33ho_dekorgumi2.jpg



És egy otthoni pötyizés (anya csinálta a haját):

33ho_potyi.jpg



Kimentünk a Kopaszi gátra, amikor még nyár is volt röpke pár napig:

33ho_Kopaszi1.jpg

33ho_Kopaszi2.jpg

33ho_Kopaszi3.jpg

33ho_Kopaszi4.jpg

33ho_Kopaszi5.jpg

33ho_Kopaszi6.jpg


Egy bimbammos játszóterezés, amikor először ugrottam neki a nagyok mászókájának, és ezzel meg is történt első mászókás zuhanásom:

33ho_jatszo.jpg


Videók:

A bejegyzés trackback címe:

https://kislurko.blog.hu/api/trackback/id/tr15228530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása