Kis lurkók naplója

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Linkblog

28 hónap

2012.12.18. 22:43 - csikilany

Címkék: hónap gyerekszáj VIki

Ebben a hónapban bölcsiztünk, csíkban vakációztunk, betegeskedtünk, és anya is visszatért dolgozni.

A bölcsit nagyon megszerettem! Illetve eddig is szerettem, csak anya hiányzott nagyon. November végefele már nagyon jól bírtam a napokat, s reggel is és délután is rendkívűl ügyes voltam, nem sirdogáltam, nem hisztiztem búcsuzkodáskor, és nem vártam anyát az ajtóban sírva. Anyáék rettentően büszkék rám, és én is magamra! Anikó sajnos eltörte a lábát és tavaszig otthon kell maradjon, de Bernivel is nagyon jól megvagyunk. Lekerült a pelus is rólam nappali alvásnál, és én ügyesen szólok mikor felébredek, és megyek pisilni. Délután meg nagyon húzom az időt öltözködéskor, és visítva hisztizek, ha anya segíteni akar bármiben, hogy gyorsabban haladjunk. Be-be szaladgálok még, és vidáman, otthonosan mozgok, nem is nagyon érdekel, hogy végre megjött anya, és rám vár, hogy mehessünk hazafele. Én vidáman szaladgálok és csevegek Klári nénivel és a gondozónénikkel. 

Egyre több verset, mondókát és éneket hozok haza, néha csak részleteket, s van amikor tud segíteni anya, és van amikor nem. De nagyon sok új dolgot tanultam! Igencsak bővült a repertoir.

A kupakot ügyesen rácsavarom mindenre (ásványvizes palack, cebion, stb), de még anyáék C vitaminos dobozának a biztonsági záras kupakját is le tudom csavarni.

Gyakran képzelem mások helyébe magamat: Levente vagyok, Maja vagyok, Gréti vagyok, nyuszi vagyok, ez vagyok, az vagyok.

Egyre élénkebb a fantáziám, néha meglepő dolgokat találok ki s mondok (játékban is).

Ha valami tetszik nekem, "elveszem" - mesekönyvből, utcáról, vagy csak beszélünk róla, én elveszem a kezemmel, és fogom a kezemben. Néha anyának is odaadom.

Sokat szoktam rajzolni, mindenféle irka-firkákat, apának listát a vásárláshoz, de nagyon szép vonalakat és szabályos köröket is tudok rajzolni, sőt a csiga-biga után már napocskát is szoktam rajzolni, sugarakkal.

Sokat szeretgetem a babámat és a kis plüss állatkáimat. Sokat foglalkozok velük, és anyáéknak is szoktam mondani, hogy simogassák meg a kezemből. Továbbra is velük alszok, velük megyek bölcsibe, velük megyek enni, és egész nap a kezemben van valamelyik. Tanítgatok is nekik ezt-azt.

Volt egy rettenetesen hisztis, rosszalkodós szűk hetem, s utána kiderült, hogy 3 cm-t nőttem! Hogy ennek köszönhető-e a viharos viselkedésem, azt már nem derítjük ki, de tény, hogy nagyon hirtelen nőttem, egyik héten még sok ruha jó volt rám, másik héten meg már tehettük is el őket.

Néhány Vikiszáj:

"Én jajzótam egy töjökbacsát. Mitszósz baba? Most jajzójj te is! Így ni! Bejetsszük a cejuzát a kezedbe, és akkó most jajzójj!"

"Késze fagyit Bibi nénje? - Eprest kérek. - Anyáé az epjes!" (anya mindig eprest szokott kérni tőlem)

"Hajó dottóneni! Acc gyógycejt a micának? Mejt nem gyógyut meg. Acc szijupot meg gyógycejt meg szijupot dottónéni?" - a kaputelefonon beszéltem vele.

Szoktam néha mondani, hogy "Csőgött a micának a tejefonja!"

Az L betüt szépen ki tudom ejteni szavak elején ha figyelek rá (pl. labda, lila).

Ismerem a "mögöttem" kifejezést, szoktam is mondani bölcsiből hazafele, hogy "Edi nénje mögöttem lakik".
A "mellett" kifejezést is használom (pl. mesekönyvben: "a cica Bojibon mellett van").

Sokat mesélek a mesekönyveimből, tudom kívülről a szöveget (főleg a Boribonosokat, és a Csendike után már a Pöttyöm Katicá-t is).

A hónap fotói:

28ho_rajz.jpg

Ilyen szép napocskát rajzoltam, és azóta is gyakran rajzolom

28ho_beteg.jpg



Betegen

28ho_Edivel.jpg



Edi nénjével

28ho_Bibivel.jpg



Bibi nénjét is meggyógyítom, nincs menekvés!

28ho_lista.jpg



"Lusta" (= lista) apának

28ho_levelek.jpg



Nagy munkában vagyunk!

28ho_talicska.jpg



Diókat szállítok Csöre mamáéknál

28ho_nevnapi.jpg

Boldog névnapot, mama!

28ho_nevnapi2.jpg

És mégegyszer :o)

28ho_papaval.jpg



Most jól megcsiklandozom a papát :o)

28ho_hajtogatas.jpg

Segítek anyának összefogni a ruhákat

28ho_Bibinel.jpg

Végre mi is eljutottunk Bibi nénjéhez!

28ho_Bibinel2.jpg

Vittünk játékot, de persze nem azzal játszottam. Volt ott elég érdekesség!

28ho_apaval1.jpg28ho_apaval2.jpg28ho_apaval3.jpg



Apát is meggyógyítom

Néhány videó is erről a hónapról:

Olvasok

Telefonálok

Mesélek

Kacsintok

Fürdök és takarítok

Ici-picit énekelek

Mikulásost énekelek

A bejegyzés trackback címe:

https://kislurko.blog.hu/api/trackback/id/tr934905371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása