Kis lurkók naplója

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Linkblog

19 hónap

2012.02.29. 20:27 - csikilany

Címkék: hónap baba

Ebben a hónapban tovább bővítettem a szótáramat és tovább tökéletesítettem az ének-és a hisztiművészetbeli tudásomat.

A sok új kifejezésből íme néhány, amit sikerült lejegyezni: házi-kóó (házikó, ház, havazik), cúci (csúszik), vizipocc (viziló), pejiká (pelikán), cucujja (szörnyecske), kocsi pakkó (parkol a kocsi), hátú (hátul, hátam, stb.), dáppa (lámpa), vigyázz, figyá (figyelj), mennyinnee (menj innen - ezt akkor szoktam mondani, amikor olyan helyen és olyan dolgot csinálok, amit nem kéne :o)), mica vázi (mica fázik), vövövö (vacogas), nanonna (szalonna), dádádá (gyerekek), dedede (szeretlek), náccó (szánkó), abbak (ablak), aató (ajtó), actaa (asztal), vídz (víz), tújó tétta (túrós tészta), jécci/anya jécci (lécci), pouaua (pohár/poharat), adom, hozom, viccü (visszük/viszem), tumpi (krumpli, ami eddig tuti volt), picápá (pityóka), pulyka, tcsacs (sas), pingi (pingvin), hide (hideg), mee (meleg), nózi/cojja (orr), kék, dződ (zöld), cájga (sárga), fa, boko (bokor), dabubu (telefon, repülő), dudí (gurít), ebbe/abba/arra..., beőe (belőle), ezzel/azzal náccu (ezzel/azzal játszunk), ect néccü (ezt nézzük),  vona (vonat), aatóbucc (autóbusz), böti manó (böfi manó), puti manó (puki manó :o)), nuni/popó (amit a pelus takar :o)), dobdo (doboz), teepő (tejföl), otut (joghurt), apú/apukka (zakuszka), monyonyó (mogyoró), nuteji (nokedli), helye (vminek a helye), pattan (pattannak a patentok), kicsi/pici, áta (hát(a)), kaaja (kar(ja)), ceme (szem(e)), füve (fül(e)), dödö (könyök), dába (láb(a)), nacc (narancs), mamaí (mandarin), dágó (lego), játéko (játékok), fejuh (pelus), titta fejuh (tiszta pelus), baba fejuh (bepelenkázom a babát), mica pakó (mica pakol), menyétette (megértettem), fő (föl, földre), dáijó (rádió), abos (habos), kiccáttáá! (ki akarok szállni!), dobdábdá (függöny), nnápp (nap), fóditva (fordítva), té (kész), pompom (pont, pont, vesszőcske...), bacsa (törökbasa), zsebe, tébé (tv), moccsu (mossuk meg a kezed, tata!), cicici (micimackó), méc (méz), tcsegí (segíts) - anya tcsegí! apa tcsegí!, foga (fog(a), fogkefe), dubti (fogkrém), üccsü (hűtsük a tejcsit, mert meleg), dőő (köröm), mimma (villany), pamipom cejeje (paradicsom leves(ke)), héta (szék), stb.

Állítmányokat is használok már! Pl: kécc caj/tétta... (kérek sajtot/tésztát...), apa fíjje! (apa állj félre!), apa eci (apa eszik), mica ittá (mica ittál, vagyis mica ivott), mica ittá teecsi (mica tejet ivott), mica fecci (mica fekszik), mica aaci tente (mica alszik), anya ki! (anya gyere ki!), apa dódidi (apa dolgozik), stb. Az állítmányok használatával egyre több 3 szavas szerkezettel dobálózok  (mica cíjja eci - mica szilvát eszik, ott a mona - ott a vonat, éj a dámpa - ég a lámpa, dáijó tapcsó be - kapcsoljuk be a rádiót, stb) :o)

A paprika "patti"-ból "pattika" lett. A sonka "nyocca"-ból "nonca" lett. A krumpli pedig "tuti"-ból "tumpi". A pityóka meg "picápá", de ne értsen félre senki!! A cui pedig cumi lett. És mióta jan. 2.-tól nincs több cici, egyre jobban ragaszkodok már hozzá.

Egyik éjjel apától úgy búcsúztam el, hogy "jó éét". És jó étvágyat is szoktam kívánni, így: "jujjájjá". Ha nem kérek több kaját, mondom, hogy "ennyi". Ha pedig elegem van az etetőszékben/kocsiban ülésből, kiabálom, hogy "Kicáttá! Kicáttá! Kicáttá!..."

Mivel én is bilizek, így a babámat is szoktam biliztetni: "baba fifi kaki", aztán ha "té", akkor jöhet a "popó memett", és megmossuk a popóját. 

 

Egyre több énekből és mondókából tudok több részletet is, amivel lelkesen segítek anyának, de már magamban is gyakran énekelgetem őket. Ezeket sikerült megörökíteni:

Elszámolok 10-ig egyedül, csak a kilencest hagyom ki még mindig. A kezemen is gyakran számolgatok, meg a babakocsiban ücsörögve is pl. a kocsikat.

 

Szeretem anyáékat összepuszilgatni (aaca/arca, cája/szája, tütű/orra, füve/füle, aja/haja, és minden más ami még szabadon maradt), de azt is szeretem, amikor hárman egyszerre puszilkodunk :o)

Ha valaki taknyos, akkor szaladok a zsebkendőért ("dzseppe"), és viszem oda neki, vagy mutogatom, hogy itt van, vegyen belőle!  

Fürdés közben én is mosom a testem.

Szoktam kacsintgatni magamnak a tükörben, bár egyelőre még csak két szemmel.

Szeretem az aatóbucc-t (autóbuszt) de a két nagy kedvenc még mindig a mijjamo (villamos) és a dabubu (repülő).

És a fekete leves: Anyának "cia"-t mondok, ha ő hazaindul a játszótérről, de én még maradni szeretnék. És már rá se hederítek, ha ő elindul nélkülem :P Ezen kívűl még elég gyakran előfordul egy nap, hogy nem egyezik a tervünk, és mindketten elég erősen ragaszkodunk a sajátunkhoz, úgyhogy van ám vita rendesen... (Az alma nem esett messze a fájától!)

Igyekszünk társasági életet is élni, a keddi Ringató mellé bejött már egy Babaszínház játszóházzal és egy Kolompos koncert táncházzal is, amiből lesznek még ismétlések! A jó idő beköszöntével pedig végre egyre több gyerek érkezik a játszóra, nem vagyunk már olyan gyakran egyedül. És újra lehet motorozni, labdázni, homokozni, de már a babámat is levittük egy sétára babakocsival. Nagyon büszkén toltam (egy ideig, aztán meg inkább kavicsoztam és bogyóztam).

Képek az elmúlt hónapból:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Merülés a kedvencekkel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Hurrá, kiteregetünk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Megigazítom a "poppóc"-ot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Apáé pacsu"

"Anyáé pacsu"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csizmás kandúr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Anyáé dzseki"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

hm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Tata kukucsi"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gyí paci paripa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kötényes menyecske

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Esti móka

A nagy hóban még szánkóztam is!

Aki fázik vacogjon:

Első Kolompos koncertem (hát a hangulatot még szoknom kell):

A bejegyzés trackback címe:

https://kislurko.blog.hu/api/trackback/id/tr344069597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása