Kis lurkók naplója

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Linkblog

Másfél éves lettem

2012.01.30. 21:10 - csikilany

Címkék: hónap baba

Ismét egy mérföldkőhöz értünk, 18 hónapos lettem, azaz 3x fél éve születtem!

Újabb és újabb szavakkal rukkolok elő, napi többel is, úgyhogy már képtelenség mindent megemlíteni, de íme, amiket sikerült lejegyezni: jépa (répa), néccű (nézzünk ki az ablakon), náccú (játszunk valamelyik játékkal), dabda(labda), hoccú (hosszú), dottódé (doktornéni), cia (szia), motó (motor), cí (rizs), tuti (krumpli), ceje/cejeje (leves/leveske), dududú (így csinál az elefánt), popó, papú (papucs), ajó (hajó), pocípó/később pozípocc (porszívó), ciú (fiú, lány), pípípípí (pillangó), tcaja(szarvas), tácci (tánci tánci), dudáá (kanál), táé (tanyér), majo (majom) - aki úgy csinál,hogy "uhuhuhuhuhuhu", és "apa"-t is utána szoktam mondani :o)) (na jó, csak azért, mert ő mutatta meg, hogy hogy csinál a majom), ...bií (bili) - és a hozzá tartozó "táki"/"táti" és "fifi", hidá (hideg), mijjamo (villamos), ájójá/ázsozsá (hálózsák), csapcsa (sapka), dzseccsi (dzseki), sája (sál - a "sálat" szóból) capca (szappan), bubojé (buborék), mokkó (homok), bukó (uborka), haja (haj), haj (hal), vaja (vaj), tújó (túró), patípa/patti (paprika), Kacita (Katica) és Sázsa (Sára) a játszóról, Dávidka pedig "Dá"/"Dái"-ból "Tái" lett (néha odaköszönök a fotójának, néha elkérem anyától, megpuszilom, megsimogatom), bogó (bohóc), mimaú (sima út - mondókás játék), hájójá (hálózsák), zújja/cújja (újjam, újjad, becsíptem/megütöttem/stb. az újjam, kajás lett az újjam és így tovább), híííínta pajíííínta (hinta palinta), dábudó/tábubú (repülő), tözsözső (törülköző), hómámmá (hóember), tojó (torony - kockákból), mennyé (mellény), nyocca (sonka), vissza, dudí (gurítani), hót (hold), csijjago/csiggagú (csillag, csillagok), cöcc (szösz), goba (bogár), bújj, házi-kóó, lámpa, csibááá (csibe), csúci (csúszik) és így tovább.

A hónap elején már két szavas szerkezetekkel is előrukkoltam: mamáé papu (mama papucsa); anya vette kis a husokat és számolt, hogy "egy husi", én meg mondtam, hogy "kettő husi"; pelusozás után anya adta rám a nadrágot, és mondta, hogy "egyik tappancs", én meg rá, hogy "máci táptámm", illetve ugyanígy "egyik kacsó", én meg "máci takó"; aztán később jött "táki nemm" (nem kell kakilni - biliről felállva), illetve a "biji táki" (akkor gyorsan menni kell a bilire); aztán "anya bújj" (anya, bújj be) és "takó bujj" (amikor a mellényt fel akarom venni - kacsó bújj be a mellény újjába), "mica motó" (az én motorom), "mica haza" (mica hazamegy), "anya jécci" (anya lécci), a kedvenc ételem a "bócsó cejeje" (leves sok sok borsóval) és így tovább.

Sok szót tovább tökéletesítettem, pl:
A csillag "csí"-ből "csijjago" lett, valószínű többes számban.
A virsli csícsi-ből "víísi" lett.
Bibi nénje pedig fellélegzett, mert "Bugyi"-ból egy kis időre "Dibi" lett, majd végre "Bibi" :o)

Ha valahova akarok menni, vagy valamit valahova tenni, amit én nem tudok egyedül, akkor mutatok a helyre, és mondom, hogy "oda". Először a kiságyra mondtam, éppen alvás előtt.

Anyát mostanában "anyaanya"-ként vagy "anyanya"-ként szólítom, mert apa így szokta, amikor a fürdetést befejeztük.

Kedden délelőtt Ringatóra járunk. Az ünnepek miatt pár hétig szünet volt, aztán egyik kedden újra elmentünk. Délután uzsonnázás közben pedig eszembe jutott az egyik mondóka, és mondtam anyának, hogy "tójja, tójja, tójja, tójja", de ő nem értette mit akarok. Mondtam neki, hogy "néni", mert a néni mondta a Ringatón, de még akkor se kapcsolt, így aztán mondtam neki, hogy "húzza, tójja", na abból már rájött, hogy miről csacsogok neki :o) Aztán játszottuk is utána jó sokat!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szeretem a Háp-háp-háp, jönnek a kacsák éneket, szoktam énekelni, hogy "háp-háp-háp", "mú-mú-mú", "du-du-du" (röf-röf-röf), mindig elkezdem a szakaszokat. Ugyanígy a Zsip-zsupp kender zsupp-al is, énekelem, hogy "dzsipp-dzsupp" és a végén, hogy "dzsuppsz". Illetve "csepp, csepp" esőcsepp, szomjas a föld itasd meg, "dakkó", gyere már, egész határ téged vár. Aztán a Havazik, havazik, hópelyhecskék hullnak énekből éneklem, hogy "dabda"-t gyúr a "Jócsi", és az ugráljunk szó után rögtön tapsolok, ugyanis az jön, hogy tapsoljunk. Ezeket mind mind elraktároztam annak idején, és most, amikor anya előveszi a különböző dalokat, már rögtön éneklem és csinálom :o)

Már a nevem is meg tudom mondani, ha megkérdezik: (H)aaacsa Hiki vagyok :o)
Első próbálkozások:

 

Ha valamit rám próbál anya, vagy cofit ("coci") köt a hajamba, azt gyorsan meg kell néznem a tükörben ("mica tütő"). Igazi kiscsaj vagyok ;o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vera mama kötötte, tecci :o)

Kaptam egy bilit is, mert ügyesen jeleztem egy ideig, ha pisi ment a pelusba, és gyakran kértem tiszta pelust. Néha oda végzem a dolgom :o) Főleg ha anya jól időzít :o) De van, hogy én is mondom, hogy "bijí táki", persze legtöbbször már késő... Közben játszunk anyával vagy mesekönyvet nézegetünk. Aztán örülünk ha siker van :o) Néha túlbuzgó vagyok, és nem akarok felállni amíg nincs benne valami...

Január 25-én, aztán meg 30-án is, nappal egyedül aludtam el, miután anya kiment a szobából, mert nem voltam hajlandó nyugton maradni az ágyban. Jól meglepődött, amikor fél perc után elhallgattam, és csendben maradtam (amúgy mindig kétségbeesetten ordítok, hogy visszajőjjön, és csak akkor hallgatok el, ha visszajött). 5 perc után az ajtónál hallgatózott és a kulcslyukon kukucskált. Nem hallott és nem látott semmit, de nem mert bejönni, nehogy megzavarjon. Még 2 perc várakozás, aztán bejött. Én pedig édesen aludtam. Nahhh, ilyet is tudok már :o) Egészen eddig csak este játszott ez a dolog, nappal sosem aludtam még el egyedül. Hol vannak már a másfél órás ringatások, ami után 20 perceket aludtam, szigorúan karban, vagy az egy órás hisztis ágyban altatások mindenféle altatódalokkal, hosszas susogásokkal, kiborulásokkal... Nem is sírjuk vissza őket, reméljük mielőbb feledésbe is merülnek!! Ráadásul már ritkán ébredek fel 50 perc környékén, legtöbbször alszok kb. másfél órát ébredés nélkül! Úgyhogy mostmár anyának egy panasza se lehet az alvásaimra! Éjjel is, nappal is ügyesen alszok (kopp kopp kopp)!

Hát így ügyeskedtem ebben a hónapban is :o) Ügyesen alszok, ügyesen beszélek :o)(Azért tudok ügyesen hisztizni is ;o))

A farmon:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Néhány másodpercnyi pihenés a sok szaladgálás közben :o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


I love dad!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Szépet építettem? ;o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csatos (persze nem sokáig maradnak a hajamban)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ezek a csatok se sokáig maradtak a hajamban :o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na ez már kicsit tovább bírta!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az új sapkám

Vera mama itt volt egy hétig, sokat játszottunk:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A palacsintával lassan megbarátkozok, főleg ha kakaó van benne! (upsz, anya ezt nem így gondolta...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Csak hogy el ne ázzak ;o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Az örök kedvenc!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Móka móka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Tojó!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vigyori coci :o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csapcsa tecci!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na melyik az igazi sérülés? :o) 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kislurko.blog.hu/api/trackback/id/tr753513880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása