Kis lurkók naplója

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Linkblog

17 hónap

2012.01.02. 22:34 - csikilany

Címkék: hónap baba

A 17. hónapot azzal kezdtem, hogy tácsit kértem anyától, amikor ebéd után vizet adott.

Amikor kivette a hűtőből a tejet, fokozott izgalmi állapotba kerültem, és hevesen mutogattam széles mosollyal a számon. Később pedig kiszolgáltam magam egy kis kenyérrel. Gondoltam, ideje önállósodni, és mivel elérem a kenyértartót, így kivettem a kenyeret, letörtem egy darabot, majd visszatettem a helyére zacskóstól (persze mostmár nem vagyok ilyen ügyes, rájárok gyakran, de leginkább csak játszásból). Azóta a hűtőajtót pedig már kinyitom és úgy követelem a tácsit és sok minden mást is. 

A szókincsem most látványosan bővült, íme néhány: tácsi (tej), téta (tészta), tütőtö (sütőtök), husi, nyunyi - mostmár nyuszi (nyuszi), maci, kettyű (kesztyű), takkó (kacsó), topptopp (tappancs), titta (tiszta), tész (kész), ennyi, abba, oda, kuka (kupak), kocsi, kotta - mostmár kocca (kocka), tattó (kattog), cizá (cipzár), csidzsa (csiga), kúccs (kulcs), papci (papír), cép (szép), kösszí, boccsí, csü - baba csü (csüccs), hüttő, ducci (zokni), mca (mica - ez lennék én), caza (ceruza), bavá - később bámmm (banán), bákk (brekk), bááá (beee - bégetés), bácsi, u u u u u u (így csinál a majom :o)), nyihe (nyihaha), csí (csillag), hó/hú (hó), hüttő, vogyovogyovogyovogyó (bogyó - bokron, fán, olivabogyó, stb), bócsó (borsó), csícsí (virsli), jijja (villa), bádi (body), máci (másik), cui (cumi), daptamm (dobtam - labdát), teé (kenyér), stb stb stb.

A nyunyiból nyuszi lett pár hét után, a kottából kocca (kocka), kukkúból kukucsí illetve kukkují (kukkurikú), Bibi nénje pedig Böbéből Bugyi :o) Micsoda megtiszteltetés :o)

A kocsi az "tütű", "koccsí" és "ató" egyaránt. A babakocsi pedig "baba koccsí". 

Egyik nap séta közben láttam két galambot a fán. Rámutattam, és mondtam anyának, hogy "kettő!" Következő nap pedig két palackkal járkáltam a konyhában és mondtam ismét, hogy "kettő". Szóval véletlennek nem lehet nevezni, én igenis tudom, hogy mennyi az az annyi. Nem is csoda, hiszen több kiváló matekmatikus is van a családban, kettő pedig még tanár is. Igaz nem ők tanították ;o)

Aztán ilyesmi párbeszédek is folynak nálunk mostanság:
Anya: Húzzuk fel a kesztyűt/Cseréljük le a pelust/Öltözzünk fel stb.
Én: Nem
Anya: De
Én: Nem
Anya: De
Én: Nem
és így tovább

A "Kicsi kutya tarka" után mostmár éneklem, hogy "mú mú mú", anyáék meg folytatják, hogy "boci szomorú", és hintázás közben miután anya elénekli a hinta-palintát, én éneklem, hogy "hinta", csak hogy ne hagyja abba :o) 

Egész nap megy az anya, apa, mama-tata, nénje emlegetés, és minden kis zajra, ami a szomszédoktól jön, már ugrok is, hogy apa. De sajnos mindig azt a választ kapom, hogy apa dolgozik, és csak este jön :o(

De azt is tudom, hogy "anyáé", "apáé".

Ha valami elég volt, akkor mondom, hogy "ennyi". Ha pedig haza akarok menni a játszóról, mutatok felfele (ugyanis a 6.-on lakunk), és mondom, hogy "haza".

Akarattal továbbra sincs baj, tudok ordítani szép hangosan ha valamit nem szabad pedig én nagyon akarom...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kukucsi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kukucsi 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pusssziii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asztalmászó

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na mit ettem? :o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kis copfos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kenyércsempész

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kisegér

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zsófival

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezt megszereztem :o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motorral egy új játszótérre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Indulok!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juhéj!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kukucsi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GeoMikulás 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Palacsinta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sushi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Még mindig... :o)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Már jóllakottan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyam-nyam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elég magas?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Attila is járt nálunk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Harcsa nagyiék jöttek Karácsonyra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apa pedig végig szabin volt az ünnepek alatt! :o) 

 

És videók:

Vacsora előtt

Számolunk

"Káttyóóó"

Megyen a medve

"Csip-csip"

Két kanállal

Régen adogattam, mostmár inkább pakolgatom :o) 

Egy kis újdonság 


Néhány szó a szótáramból 

A bejegyzés trackback címe:

https://kislurko.blog.hu/api/trackback/id/tr53430227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása