Kis lurkók naplója

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Linkblog

36. hét

2010.07.05. 12:03 - csikilany

Címkék: hét terhesség pocak

És ez az idő is elérkezett, mint a karikacsapás... Nem is halogatom a naplóbejegyzést, mert kezdenek felgyorsulni az események...

Mostanra már szépen megerősödtem, még pár nap, és hivatalosan is teljes terhességről beszélhetünk, nem számítanék már koraszülöttnek sem, ha most gondolnám úgy, hogy elég volt idebent :o)

Nagyon sokat fejlődtem ebben a 8 hónapban. A kis embrióból, amit annak idején még anya a rút kis kacsának nevezett, már jókora formás gyerkőc lettem. Még azért is megmutattam neki, hogy ki is vagyok én :o)

Hihetetlen még számomra is, hogy milyen gyorsan eltelt ez az idő és milyen gyorsan kinőttem a lakásom, amit olyan boldogan es hevesen újítgattam és bővítgettem folyamatosan.

Ez a hét ismét nagy vízválasztó, az utolsó ellenőrző vizsgálatok zajlanak még a születésem előtt anyán is és rajtam is. Pénteken voltunk a fehér köpenyes bácsinál, aki sokat dícsért, hogy milyen szép baba vagyok, és szép méretekkel rendelkezem, minden rendben van, ő áldását adta a kibújásomra. Meg is simogatta a buksim, ugyanis anya méhszája már 1 ujjnyira nyitva van, dehát mostmár azon dolgozom, hogy kényelmesen kiférjek majd, nyomulok is rendesen lefele anyu szerint... A bácsi azt is mondta, hogy a magzatvíz is kevesebb már, és a méhlepény is érettebb egy 36 hetes átlagos lepénynél. Szerinte két héten belül szülés lesz! Gondolkodom is nagyon, hogy meddig húzzam még itt ebben a szűkös garzonlakásban, pláne ebben a kánikulában... És a hétre frontot is mondanak, meglátjuk majd... Anya mindenesetre megijedt a két hét hallatán, és gondolkodik, hogy mi mindent is akart még, és mi legyen a fontossági sorrend a tennivalók között, hogy ami fontos, mind meglegyen. A kórházi csomagot is mindjárt összepakolja biztos ami biztos alapon. Közben mindenféléket érez, amit jóslófájásnak hívnak az okosok. Görcs, keményedés, szurkálás, folyamatos alhasi fájdalom, ez mind szombat óta (múlt héten is voltak, de csak ritkán és nagyon enyhén érezte), és én is nyomulok már lefele. Persze anya még reménykedik, hogy szerdán még megejthetjük a teljes labor vizsgálatot és pénteken még a fehér köpenyes bácsinál találkozunk. Sőt ő még apu szülinapját is szeretné megünnepelni vasárnap (bár apu nem bánná, ha ezt a szülészeten velem a karjában tehetné) :o) Na majd meglátjuk meddig kedvezek még neki :o)

Úgyhogy jöhetnek a drukkok, lehet morzsolgatni a rózsafűzért, és nagyon szorítani, hogy minden rendben legyen velünk, és szép élményekkel jőjjünk majd haza az új szobámba!

Szombaton gyorsan el is ugrottak még moziba, valami iszonyúan hangos filmet néztek meg, úgy értettem az Avatárt. Anyunak tetszett, nekem nem igazán. De hiába tiltakoztam, nem akart kijönni csendesebb helyre. Pedig én már mindent elkövettem, rugdostam ahogy csak bírtam, de fel kellett adjam sajnos :o(

Vasárnap még gyorsan vettek pár fontos dolgot, és még elmentek baratnőzni és babalátogatásra. Anyunak nagyon tetszett a kisbaba, én bevallom őszintén, féltékeny lettem, és mikor anya ölbe vette őt, kiborult a bili, és megrugtam. Tudom, nem szép dolog, de hello, én is itt vagyok!!

Anyu még színházba szeretett volna eljutni érkezésem előtt, de jegyet már nem mer venni, ki tudja mi lesz itt pár nap múlva... Csobbanni is szeretett volna mondjuk a velencei tóban, ami még elég közel van innen, hisz olyan meleg van, hogy már nagyon nem bírja, de mikor a doki mondta neki, hogy érzi a fejem, és két héten belül szülés, rögtön ki is verte a fejéből a gondolatot. Pedig már sokszor elképzelte ahogy csobbanunk a hűvös vízben. Idén sajnos ez teljesen felejthetőnek látszik. Mi a kórházban fogunk nyaralni :o)

Na és akkor rólam és az elmúlt hétről...

A bőröm szépen simul, és már egyre több zsír rakódott alá, akár napi 28 grammot is összegyűjtök. A fejemen már szép nagy haj lehet, és a szemöldököm és szempillám is megvan. Csontjaim, izmaim megerősödtek. Nem hiába mozogtam ennyit :o) Anyunak már igazán kellemetlen a mozgásom olyan erős és nagy lettem. Tegnap apunak is megmutattuk a térdem? anyu hasán.

A vizeletképzésem is nagyon jól müködik már, napi 600 ml vizet tudok üríteni. A magzatszurok pedig már ott gyűlik a beleimben egy ideje, hogy szép teli pelusom legyen az első napokban is :o)

Nagyon jól reagálok már mindenre, mindent jól meg- és kiismertem, és elkommunikálok akár a szüleimmel is, csak hát még hang nélkül. Még csak én hallom őket, de ha kibújok, rendesen hallatni fogom én is a hangom velük :o) De én már itt jól látok, hallok, érzek, figyelek, és érintek!

Teljes hosszom 46 cm körül lehet. Már hosszabb vagyok mint anyu alkarja a leghosszabb újjbegyétől mérve! Súlyomat pedig pénteken 2700 grammra saccolta a fehér köpenyes bácsi, bár a fejem most sem hagytam hogy pontosan megmérhesse, mert továbbra is nagyon mélyen nyomom előre, így azt csak kb-re tudta lemérni, de anyut megnyugtatta, hogy nem leszek nagy fejű gyerek. Anyu meg is örült, hogy mégsem leszek óriás baby. Kedveztem neki, és a végére már lazítottam kicsit :o) Addig úgyis nagyon belehúztam a növekedésbe.

És hogy lássátok ti is a szép 36 hetes tankönyvi méreteimet, íme:

  Enyém Átlagos méretek
BPD (két halánték közötti távolság) 90 mm 93 mm
HC (fejkörfogat) 320 mm 337 mm
AC (haskörfogat) 308 mm 287 mm
FL (combcsont hossza) 70 mm 69 mm

 

Megnézték a szívhangomat is egy CTG (kardiotokograf) készülékkel - ezt a 36. betöltött héttől hetente nézik, illetve vajúdás alatt is ezzel figyelnek majd engem, hogy minden okés-e velem. Ezzel is elégedett volt a bácsi, szép görbéim lettek, mert közben szépen mozgolódtam. 110-170 között mindenféle előfordult. Olyan hangos volt a szívdobogásom, hogy még én is hallottam :o)

Hát ilyen izgalmas események vannak mostanában mifelénk. Most pedig megyünk is anyával összecsomagolni a kórházi pakkot!

Majd jelentkezek még idebentről vagy odakintről!

A bejegyzés trackback címe:

https://kislurko.blog.hu/api/trackback/id/tr202130586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása