Kis lurkók naplója

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Linkblog

29 hónap

2013.01.20. 23:42 - csikilany

Címkék: hónap gyerekszáj Viki

Ez a hónap is gyorsan elrobogott, főleg a sok ünneppel. Először a Mikulás, aztán a névnapom, majd a Karácsony.

Volt bölcsi és vakáció, és egy kicsit együtt volt a nagy család is.

Én meg hoztam a szokásos formámat: sokat énekeltem, sokat beszéltem, sokat takarítottam és főztem anyával, és le nem álltam egy percre se. A havat meg csak vártam és vártam és vártam... Na de aztán egy picike érkezett is névnapomra, épp hogy csak elég volt szánkózásra, úgyhogy bevetettük anyáék régi kis szánkóját, ami Csíkból érkezett az ünnepekre a Dacia csomagtartójában.

A sok csacsogásnak meg is van az eredménye, nagyon szépen és értelmesen beszélek már.

L betű: már nem csak a szavak elején mondom tisztán, hanem majdnem mindig. De az elején a R betű is J betűből L betű lett (eddig a R betűt is és a L betűt is J-nek ejtettem), és pár napig volt, hogy, amikor nagyon koncentráltam, még sok más betűt is L betűsen ejtettem ki. Ilyenkor mindig megjegyeztem, hogy "tisztán mondtam!" :o)

R betű: A hónap végére az R betűt is ki tudtam mondani, bár még nem 100%-osan tisztán és helyesen formálom, de már mindenképpen R betű, és elég gyakran kimondom szavakban (de szavak elején még mindig L vagy D-nek ejtem). Ezzel immár minden betűt szépen ki tudok ejteni :o)

De nem csak a mássalhangzók tisztaságával fejlődött a beszédem, hanem egyre értelmesebb is lett, hosszan válaszolok, megmagyarázok dolgokat (pl. hogy mit miért szeretek/nem szeretek), mindenre választékosan és helyesen reagálok, és már talán mindenféle ragozást is helyesen használok. Anya sokat mondogatta, hogy hiszti és nyafogás helyett mondjam ki az érzéseimet, hogy csapkodás helyett mondjam azt, hogy "mérges vagyok, mert...", vagy ha valami nem tetszik, vagy másképp szeretném, azt is mondjam el inkább, mert azzal többre megyek. Hát mostmár mondogatom azt is (a hiszti mellet ;o)).

Néhány feljegyzett Vikiszáj:

"Megfrizurázom magam" - és csatot tettem a hajamba.

Ülünk a templomban. Papbácsi mondja, hogy "emeljük fel...", én meg csendes kirakózás közben hangosan megismételtem. Anyáék mosolyogtak, én meg jó hangosan és nagyon komolyan megkérdeztem, hogy "Mit vigyorogsz?!"

Bőrszalonna = szalonnabőr

Zsirkrétaválogatás közben: "Micának a dolgai... kiválogatja a ceruzákat, hogy melyiknek a testvére a ceruzának, és akkor a micának a dibi-dobo és akkor az anyukája dibi-dobo" - na néha szoktam azért ilyeneket halandzsázni még :o)

Sok mindent megmagyarázok, azért-mert mondatokkal.

Rafinált vagyok :o) Esténként mindig húzom az időt miután letesznek aludni. PiIsilni kell, kakilni kell, gyógyszer kell, inni szeretnék, stb. Aztán egyik este anya magyarázott fürdés után, hogy most pisilhetek és kakilhatok, lefekvés után már nem lehet. Aztán mikor letettek, ugyanúgy szólítgattam őket, de ezúttal csak "gyógyszer kell nekem" és "inni szeretnék" volt. Ivás után apa mondta, hogy mostmár megvolt minden, aludni kell. Aztán pár perc csend után még jött egy meggyőző "nagyon szomjas vagyok" is, csak hogy ne unatkozzanak :o)

Már egyedül be tudom tenni a cipzárt a kocsiba, így már nem kell anya segítsen, ha fel akarom húzni a cipzárt.

Egyik nap rajzolgattam, aztán mutattam anyának, hogy "A betűt rajzoltam'", és tényleg olyan volt, mint az A betű :o)

A bölcsiben továbbra is jól megvagyok, nem szoktam semennyit se sírni, reggel se. Du meg nehezen jövök el. Egyik alkalommal mikor anya indulás előtt pisilni akart vinni, én kijelentettem, hogy Bernivel pisilek, s aztán még haza is akartam őt hozni mindenáron (ezt mostmár többször is). De végül kiegyeztem abban, hogy adok neki egy hatalmas nagy puszit. Nagyon szeretem a gondozónőket is és a gyerekeket is.

Egyre többször játszok el magamban is egy-egy kicsit, ami sose volt rám igazán jellemző. Továbbra is nagyon szeretek főzőcskézni, babázni, töltögetni mindenfélét egyik edényből a másikba, rajzolni, stb.

Videók erről a hónapról:

Ezt a bölcsiben tanultam, Éva nénitől :o)

Első igazi szánkózásom, a névnapomon

És képek:

Anya régi munkatársaival találkoztunk, és ott volt Anna és Ádám is. Érkezés után nézegettük egymást és vigyorogtunk egymásra, aztán hamar összebarátkoztunk:

29ho_Kudostali1.jpg

29ho_Kudostali2.jpg

29ho_Kudostali3.jpg

29ho_Kudostali4.jpg

29ho_Kudostali5.jpg

29ho_Kudostali6.jpg

29ho_Kudostali7.jpg



29ho_mosogatos.jpg



Mosogatok (nagyon szeretek mosogatni, de ezt egyelőre még anya nem igen díjazza...)

29ho_torolgetos.jpg



Törölgetek

29ho_mica.jpg



Egy fotó, hogy lássam a micát a kijelzőn

29ho_frizura.jpg



A kanapén való bohóckodás eredménye :o)

29ho_maszat.jpg



Maszatka :o)

29ho_Bencevel.jpg



Meglátogattuk Bencét

Rajzaim: 

29ho_napocska1.jpg

29ho_napocska2.jpg



Napocskák

29ho_haziko.jpg



Rajzoltam egy házikót ablakokkal és napsugarakkal :o)

A bejegyzés trackback címe:

https://kislurko.blog.hu/api/trackback/id/tr474966937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása